The Collectors

Which of the following can be the best title for the...

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 39 to 43.
Scientists have dreamed for a long time about building a 'flying train' which can float through the air above the tracks. With Maglev technology, their dreams are now a reality. Maglev trains have no wheels. Instead, powerful magnets lift them into the air and push them forward, at speeds of up to 500 km per hour.
As well as speed, Maglev has a number of advantages over other transport systems. The trains are quieter and the journey is smoother because they don't have wheels. They are also greener because they don't use fuel and so create less pollution. Right now there is only one high-speed Maglev train system in the world. It carries passengers from Shanghai city centre to the airport. However, work has started on a new, longer Maglev track in Japan. Trains will go from Tokyo to Nagoya in 40 minutes. But don't expect to ride on it on your next trip to Japan. It won't open until 2027! Then, in 2045, the line will extend to Osaka.
There is one major problem with Maglev technology: it is incredibly expensive to build the tracks. Transport planners predict that the Tokyo to Osaka line will cost 91 billion dollars. The high cost means that Maglev technology probably won't replace other forms of transport in the near future. However, the technology is still in development and somebody might find a cheaper and simpler way to build the tracks. And then, who knows? In the future, some of us might fly to work by train.
(Adapted from Navigate by Caroline Krantz and Julie Norton)​
Which of the following can be the best title for the passage?
A. The End of Trains?
B. Flying by Train
C. Train System in Shanghai
D. The Next Generation of Technology
DỊCH BÀI
Các nhà khoa học đã mơ ước từ lâu về việc xây dựng một tàu bay có thể lơ lửng trong không trung phía trên đường ray. Với công nghệ Maglev, giấc mơ của họ giờ đã thành hiện thực. Tàu đệm từ không có bánh xe. Thay vào đó, nam châm cực mạnh sẽ nâng lên không trung và đẩy chúng về phía trước, với tốc độ lên tới 500 km/h.
Cũng như tốc độ, tàu Maglev có một số lợi thế so với các hệ thống giao thông khác. Các đoàn tàu yên tĩnh hơn và hành trình suôn sẻ hơn vì chúng không có bánh xe . Chúng cũng xanh hơn vì không có sử dụng nhiên liệu và do đó ít gây ô nhiễm hơn. Hiện nay trên thế giới chỉ có một hệ thống tàu cao tốc Maglev. Nó chở hành khách từ trung tâm thành phố Thượng Hải đến sân bay. Tuy nhiên, công việc đã bắt đầu trên một đường ray đệm từ mới, dài hơn ở Nhật Bản. Các chuyến tàu sẽ đi từ Tokyo đến Nagoya trong 40 phút. đi nó trong chuyến đi Nhật Bản tiếp theo của bạn. Phải tới năm 2027 nó mới đi vào hoạt độ! Sau đó, vào năm 2045, tuyến sẽ mở rộng đến Osaka.
Có một vấn đề lớn với công nghệ Maglev: xây dựng đường ray cực kỳ tốn kém. Các nhà hoạch định giao thông dự đoán rằng tuyến Tokyo đến Osaka sẽ tiêu tốn 91 tỷ đô la. Chi phí cao có nghĩa là công nghệ Maglev có thể sẽ không thay thế các hình thức vận chuyển khác trong tương lai gần. Tuy nhiên, công nghệ này vẫn đang được phát triển và ai đó có thể tìm ra cách rẻ hơn và đơn giản hơn để xây dựng đường ray. Và sau đó, ai biết được chứ? Trong tương lai, một số người trong chúng ta có thể bay tới chỗ làm bằng tàu hỏa.
Giải thích:
Đâu có thể là tiêu đề hay nhất cho đoạn văn?
A. Dấu chấm hết cho tàu hỏa?
B. Bay bằng tàu hỏa
C. Hệ thống tàu hỏa ở Thượng Hải
D. Thế hệ công nghệ tiếp theo
Tóm tắt: Đoạn văn đã đưa ra thông tin về hệ thống tàu có thể lơ lửng phía trên đường ray.
Đáp án B.
 

Quảng cáo

Back
Top